SKRB ZA SVOJE POČUTJE MORA POTEKATI TAKO NA DELOVNEM MESTU KOT IZVEN NJEGA!

Skrb zase in za svoje zaposlene zajema tako dobro fizično pripravljenost, kar lahko dosežemo s pravilno oblikovanimi programi rekreacije, uravnoteženo prehranjevanje in izogibanje in uspešno premagovanje stresnih situacij.

Dobra telesna pripravljenost posamezniku namreč omogoča ne le boljšega počutja, temveč tudi več energije in lažje premagovanje težjih fizičnih in psihičnih naporov.


GIBANJE

Gibanje je poleg kisika, hrane in vode najpomembnejši element življenja že od nekdaj. Človeštvo se brez gibanja sploh ne bi razvilo in preživelo, saj so se skozi preteklost ljudje bili primorani gibati, da so si ulovili hrano, zagotovili vodo ter prišli iz enega kraja v drugega. Dandanes nam vse to olajšujejo napredna tehnologija, trgovski centri, ki se nahajajo tako rekoč na vsakem koraku, avtomobili s katerimi se lahko zapeljemo skoraj od vrat do vrat, …

Vendar pa dejstvo, da človek za preživetje potrebuje gibanje še vedno ostaja neizpodbitno. Ravno zato je, ob današnjem načinu življenja, rekreacija idealen način, da zadostimo našim potrebam po gibanju, hkrati pa nam rekreacija omogoča, da po eni strani naše telo okrepimo, po drugi pa ga tudi sprostimo.

Z redno rekreacijo namreč oskrbimo za bolj učinkovito delovanje imunskega sistema in s tem manjšamo tveganje za številne bolezni, kot so na primer sladkorna bolezen tipa II, osteoporoza, možganska kap, srčni infarkt, rakave bolezni… Nadalje z rekreacijo okrepimo srce in ožilje, izboljšamo kvaliteto krvi in predihanost pljuč, upočasnimo procese staranja tkiv, vzdržujemo hormonsko ravnovesje, zmanjšamo delež telesne maščobe in povečamo delež mišične mase ter nenazadnje tudi poskrbimo za boljše psihično počutje (zmanjša se nivo stresa in utrujenosti, poveča se nivo koncentracije in energije, izboljša se spanec).

Eden pomembnejših vidikov rekreacije, pa je tudi socialni. Sploh skupinske vadbe nam namreč omogočajo, da spoznavamo nove ljudi, krepimo obstoječa poznanstva in prijateljstva ter se zabavamo. Glede na vse te  pozitivne učinke, ki jih ima rekreacija, je torej pomembno, da gibanje doživljamo kot nagrado za naše telo. Rekreacija ima namreč pozitiven vpliv, le dokler je njen prvotni namen zabava in sprostitev.

Zato je bistvenega pomena, da si poiščemo takšno vrsto aktivnosti, ki nam je všeč, jo z veseljem izvajamo ter se po njej dobro počutimo.

Kako oblikovati lastne programe vadbe? Kako izbrati rekreacijo, ki nam bo pomagala pri izboljšanju počutja in krepitvi zdravja? Preveri na spletnem portalu FIT ZAPOSLENI ali nas kontaktiraj za posvet.


PREHRANA

Poleg gibanja je pomembno, da skrbimo tudi za uravnoteženo prehrano, ki nam da dovolj energije za vsakodnevne aktivnosti. Dnevno se tako priporoča, da zaužiijemo med 4 – 5 obrokov, med katerimi najdemo veliko zelenjave, sezonskega sadja in zadostne količine tekočine.

Sploh prehrana na delu zna biti velikokrat velik izziv. Zaradi pomanjkanja časa ali obroke izpuščamo, posegamo po nezdravi, hitro pripravljeni hrani, oziroma se prehranjujemo zelo enolično in neuravnoteženo.

Že z majhnimi spremembami pa lahko poskrbimo za to, da se tudi v okviru službe lahko zdravo prehranjujemo. Vnaprej pripravljeni obroki nam omogočijo uravnoteženo prehrano tudi na terenu oziroma v času, ko imamo ogromno dela. Košarica sadja in zelenjave na delovnem mestu, pa nam omogoči, da namesto nezdravih prigrizkov posežemo po lahkih in hranilnih obrokih.

Kakšno je uravnoteženo prehranjevanje? Kako najti ideje za pripravo malic, kosil, pa tudi preostalih obrokov v dnevu?

Preprosto! Obiščite spletni portal FIT ZAPOSLENI ali nas kontaktirajte za nasvet.


NASVETI ZA DELO

Na delovnem mestu preživimo velik del dneva.

Ker si včasih enostavno ne moremo privoščiti neprestanih odmorov, je pomembno, da tudi da med opravljanjem dela poskrbite za vaše zdravje in dobro počutje. To lahko v prvi vrsti storite z upoštevanjem
varnostnih predpisov in dosledno uporabo delovne opreme, ki je na vašem delovnem mestu zahtevana (na primer nošenje zaščitnih očal, čelade, primernih oblačil in obutve, uporaba rokavic in čepkov za ušesa, ustrezno rokovanje z delovnimi pripomočki…). Važno pa je tudi, da si zagotovite primerno osvetlitev delovne površine, svež zrak z rednim prezračevanjem delovnih prostorov ter nenazadnje, da si delovno mesto prilagodite na tak način, ki ustreza vašim potrebam in naravi vašega dela.

Kakšni so nasveti za prilagoditev delovnega mesta? Preveri na spletnem portalu FIT ZAPOSLENI, ali nas kontaktiraj za nasvet.